joi, 18 noiembrie 2010

BURSIERII COMENIUS SE INTORC




Abia reveniţi de pe meleaguri scoţiene unde am participat la cursul Comenius “Outdoor Environmental Education – Experiential Approaches to Learning” (Blairvadach Outdoor Centre – Glasgow City Council, Scotland, United Kingdom, 09/10/2010 – 16/10/2010) ne pregătim să împărtăşim atât cu colegii cât şi cu elevii noştri din experienţa educaţiei outdoor, în tradiţia inaugurată anul trecut odată cu participarea la primul modul al programului (Outdoor Enviranmental Education, Olomout – Republica Cehă).
Having recently returned from the land of Scotland where we have taken part in the Comenius “Outdoor Environmental Education – Experiential Approaches to Learning” course (Blairvadach Outdoor Centre – Glasgow City Council, Scotland, United Kingdom, 09/10/2010 – 16/10/2010) we are about to share both with colleagues and with our student the experience of outdoor education, following the tradition stage last year, when we took part in the first stage of the Comenius Programme ((Outdoor Environmental Education, Olomout – Czech Republic).




În cadrul cursului au 36 de participanţi din 13 ţări europene (Belgia, Germania, Suedia, Estonia, Letonia, Turcia, Grecia, Republica Cehă, Finlanda, Italia, Islanda, Polonia, Romania). Romania a fost reprezentată de 6 persoane, trei fiind din judeţul nostru.
There were 36 participants in the course coming from 13 European countries (Belgium, Germany, Sweden, Estonia, Latvia, Turkey, Greece, Czech Republic, Finland, Italy, Iceland, Poland and Romania). Six people represented Romania, and three of them were from our own county (Damboviţa).





Cursul ne-a învăţat despre cum putem schimba lumea (în bine!), despre bun simţ, responsabilitate, solidaritate, creativitate, educarea caracterului cu ajutorul aventurii, supravieţuire, dobândirea capacităţii de stăpânire a unor situaţii complexe, despre inovare, despre conducere, despre spiritul de echipă şi de comunicare, dar şi despre multe alte aspecte ale vieţii.
The course taught us about changing the world (for the better), about common sense, responsibility, solidarity, creativity, educating one’s character through adventure, survival, prevailing over complex situations, innovation, leadership, team spirit and communication, but also about many other aspects of life.






Programul unui astfel de curs conţine, după aplicaţia în aer liber, o seară de discuţii (descifrarea experienţei trăite): evaluarea experienţei respective şi a comportării cursanţilor în timpul aplicaţiei, plus comentarii competente în legătură cu posibilităţile de aplicare a celor trăite şi învăţate, în activitatea profesională.
The schedule for such a course consists of: following the outdoor application, there comes a discussion evening (explaining the experience we have just lived) which entails evaluation the said experience and the behavior of other participants during that application, as well as well-placed comments regarding the possibility of applying what we have experienced and learned in our professional activity.


Literatura de specialitate defineşte educaţia ecologică drept un proces care are scopul de a îmbunătăţi calitatea vieţii prin asigurarea cunoştinţelor, deprinderilor, motivaţiilor, valorilor şi angajamentelor necesare oamenilor pentru a administra eficient resursele naturale şi a-şi asuma răspunderea pentru menţinerea calităţii mediului. Dacă dorim ca acest tip de educaţie să dea roade, atunci publicul ţintă trebuie să fie în primul rând copiii.Este foarte important ca informaţiile despre problemele de mediu şi soluţiile lor să fie transmise acestora într-un mod cît mai interesant şi accesibil. Un stimul foarte bun în educaţia elevilor sînt concursurile şi jocurile. În acest sens, fiecare profesor poate să adapteze lecţia la stilul său de predare. Important este ca ei să-şi manifeste spiritul creativ şi să se distreze împreuna cu elevii.
In literature, ecological education is defined as a process that aims at improving the quality of life by ensuring the knowledge, motivations, values and commitment necessary in order to better administrate the natural resources and assume responsibility for preserving the quality the environment. Should we want this type of education to yield fruit, then the target audience must comprise first and foremost of children. It is crucial to convey the information concerning the environment, its problems and solutions to them in a manner as interesting and accessible as possible. Stimuli towards educating the youngsters are competitions and games. To this end, the teachers can adapt the lesson to his personal teaching style. The important thing is for them to manifest their creativity and have fun alongside their pupils.
Beneficiari : prof. Sorina PIRVU si prof. George DINCA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu