vineri, 18 decembrie 2009

e-Vacanţă de iarnă!


CABINETUL EBC

ECONOMIA BAZATĂ PE CUNOAŞTERE

ŞCOALA CU CLASELE I-VIII VULCANA DE SUS

Proiectul “e-Vacanţă de iarnă!” este organizat în cadrul Programului “Economia Bazată pe Cunoaştere” (EBC) şi este o competiţie interşcolară iniţiată şi coordonată de către Unitatea de Management al Proiectului, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
Concursul se adresează şcolilor participante la programul “Economia Bazată pe Cunoaştere” şi reuneşte elevi din clasele primare şi gimnaziale (I-VIII) din cele 255 de localităţi participante la acest program.
OBIECTIVE
- derularea de activităţi extracurriculare pe tema sărbătorilor de iarnă, prin utilizarea creativă a computerului şi prin comunicare virtuală;
- creşterea gradului de responsabilizare socială a elevilor şi a cadrelor didactice
PERIOADĂ: 16.12.2009-10.01.2010
MOD DE DESFĂŞURARE
Proiectul constă în organizarea şi derularea la nivelul şcolilor, în intervalul 16.12.2009-10.01.2010, a unui număr de 5 activităţi, după cum urmează:
ACTIVITATEA 1 - Scrisori către MoşulACTIVITATEA



2 - Comunitatea mea în sărbătoareACTIVITATEA



3 - Jurnal de vacanţă ACTIVITATEA



4 - Micii grădinariACTIVITATEA



5 - Eseuri de iarnă.






ACTIVITATEA 1 – Scrisori către Moşul
Activitatea este destinată tuturor elevilor din clasele III-VIII şi are ca scop formarea de competenţe artistice (literare, grafice).
Descriere:Sarcina elevilor este de a contribui la generarea a minimum 5 produse artistice creative de grup (scrisorile adresate lui Moş Crăciun să conţină o combinaţie de naraţiuni, compuneri de creaţie proprie, desene şi elemente grafice), cu condiţia ca acestea să fie produsul colaborării (online) mai multor elevi. La crearea fiecărui produs artistic vor contribui între 2 şi 3 elevi/lucrare, la alegere.
Condiţii:
1. fiecare scrisoare este creată de co-autori din clase sau şcoli diferite;
2. are o dimensiune cuprinsă între 1000-2000 cuvinte şi va cuprinde, obligatoriu, cel puţin două desene/elemente grafice care să fie corelate logic cu ceea ce se exprimă în text;
3. Formatarea textului: format A4 Portrait, font: Times New Roman, stil de redactare: Normal, Mărimea: 12. Titlul şi numele autorului principal şi al co-autorilor vor fi prezente pe prima pagină a lucrării, iar paragrafele/desenele proprii fiecărui co-autor vor avea în deschidere numele şi adresa de e-mail ale elevilor care au contribuit;
ACTIVITATEA 2 – “Comunitatea mea în sărbătoare”Activitatea constă în elaborarea unei prezentări a activităţilor desfăşurate de copii pe parcursul sărbătorilor de iarnă (Pluguşorul, Colindatul, alte tradiţii şi obiceiuri de iarnă specifice comunităţii din care face parte şcoala înscrisă în proiect. Se recomandă ca activităţile să aibă loc în iarna anului curent.
- Prezentările vor conţine cel puţin 5 elemente multimedia la alegere – fişiere audio, video, fotografii digitale şi elemente descriptive sub formă de text.- Va fi apreciată surprinderea elementelor ce definesc unicitatea tradiţiilor/obiceiurilor de iarnă din comunitatea respectivă;
- Se va pune accent pe utilizarea creativă şi coerentă a elementelor de conţinut ale prezentării;- Modalitatea de prezentare este la libera alegere (powerpoint, flash, word, pdf);- Grupul elevilor care realizează prezentarea este compus din cel mult 3 elevi.
ACTIVITATEA 3 – “Jurnal de vacanţă”
Activitatea constă în elaborarea de jurnale de vacanţă. Condiţii de realizare:
- să conţină cel puţin 4 jurnale diferite elaborate de elevi;
- tema principală va fi vacanţa, iar obiectivul este punerea în valoare a celor mai interesante preocupări de vacanţă, precum şi a celor mai frumoase locuri din comunitatea respectivă.



ACTIVITATEA 4 – “Micii grădinari”
Această activitate este derulată în colaborare cu grădiniţa locală (dacă există) şi trebuie să respecte mai multe criterii:- să aibă legatură cu obiectivele proiectului „Economia Bazată pe Cunoaştere”;
- să fie destinată preşcolarilor şi să fie organizată special pentru grădiniţa pentru care şcoala s-a înscris în competiţie;- să implice cadrele didactice din şcoală şi din grădiniţă, elevii şi preşcolarii; - să reprezinte o modalitate inovativă de utilizare a tehnologiei informaţiei în activităţi specifice destinate preşcolarilor.

ACTIVITATEA 5 – “Eseuri de iarnă”
Activitatea este dedicată exclusiv cadrelor didactice şi constă în realizarea unui eseu cu tema enunţată mai sus. Eseul este realizat de două persoane din aceeaşi şcoală, în mod colaborativ, şi se constituie într-un mesaj către Moş Crăciun despre felul în care cadrele didactice îşi imaginează utilizarea calculatorului şi a tuturor facilităţilor sale în şcoală (la lecţii şi în activităţi extracurriculare).
Condiţii de realizare:eseul creat de cei doi co-autori va avea o dimensiune cuprinsă între 1500-2000 cuvinte;2. formatarea textului: format A4 Portrait, font: Times New Roman, stil de redactare: Normal, Mărimea: 12. Titlul şi numele autorului principal şi al co-autorului vor fi prezente pe prima pagină a lucrării, iar paragrafele fiecărui co-autor vor avea în deschidere numele şi adresa de e-mail a celor care au contribuit la realizarea eseului.


Succes!!!

Un comentariu: